קבוצת חבצלת
קבוצת חבצלת
חסר רכיב

אגף חינוך מורשת


כנס 60 למורשת – בסוף חודש נובמבר קיימנו כנס אקדמי בינלאומי בן יומיים. הכנס קיבל את חסותם של המכון ליהדות זמננו באוניברסיטה העברית, מכון הבונד באוניברסיטת חיפה, המכון הפולני בת"א, המכון היהודי ע"ש רינגלבלום בוורשה ומ.א מנשה. בכנס השתתפו מעל 30 חוקרים משלושה דורות שהציגו היבטים וכיווני מחקר חדשים בנושא השואה. במסגרת הכנס חילקנו, זו שנה שניה, את פרס גוטמן לעבודת מחקר מצטיינות. לפרס שותפים אוניברסיטת ת"א, אוניברסיטת חיפה, משפחת גוטמן ומורשת. בשנה הבאה יצטרף המכון ליהדות בת זמננו (האוניברסיטה העברית) לפרס ע"ש גוטמן ונוכל להעלות את גובה הפרסים בהתאם.
 
הכנס זכה לשבחים מקיר לקיר ובעקבותיו נוצרו הזדמנויות חדשות לשיתופי פעולה עם גופים אקדמאים ועם חוקרים.

 
לצפייה במושבים מתוך כנס מורשת ובסדרת המפגשים עם המכון היהודי ההיסטורי ניתן להיכנס לעמוד היוטיוב שלנו כאןערוץ היוטיוב של מורשת מתעדכן באופן תדיר ותכנים חדשים רבים מועלים אליו. מומלץ להירשם לערוץ באמצעות כפתור ה- subscribe וכך להישאר מעודכנים!

באגף החינוך המשכנו לקיים הדרכות, כולל הדרכות בזום, גם בתקופות הסגרים והריחוק החברתי, כולל שימוש באפליקציות שפיתחנו בעקבות הקורונה. בחודשים האחרונים ניכרת עליה של כמות ההדרכות ואנו מקווים שלא נחזור חזרה לסיטואציה שבה לא ניתן לקיים הדרכות פרונטליות. 

קיימנו את סדרת הוובינרים שנקראת Monday with the JHI  . שיתוף פעולה עם המכון היהודי ההיסטורי ע"ש עמנואל רינגלבלום בוורשה, שהפגישה חוקרים פולנים שהציגו שלל מחקרים מעניינים בדיסיפלינות ושיטות מחקר שונות. הסדרה זכתה להצלחה רבה ואנו נמשיך את השת"פ עם ה-JHI  גם בשנה הקרובה.

עם המכון החינוכי הישראלי ע"ש יאנוש קורצ'אק והמכון הפולני, היינו שותפים לשני ימי עיון לרגל 80 שנה להירצחו של קורצ'אק. לפרויקט היו שותפים גם הסתדרות המורים, המכון היהודי ע"ש רינגלבלום בוורשה, משרד התרבות הפולני, המטה לחינוך אזרחי וחיים משותפים, והקרן של איסלנד-ליכטנשטיין-נורווגיה.

קורס הקולנוע בהנחייתה של בתיה דביר היה מרתק וזכינו לראות סרטים שלא נצפו עד עכשיו בישראל, כולל מס' סרטים שתורגמו מפולנית בעזרת המכון הפולני בת"א. זו גם ההזדמנות להודות למכון הפולני על כל השותפויות והתמיכה בפעילויות רבות של מורשת.

גם השנה זכינו לסיוע ולעזרה בתרומות נדיבות של ידידות וידידים מארה"ב. החיבור ארוך השנים עם ידידותינו וידידנו בארה"ב, מסייע למורשת להמשיך בעשייה החשובה והמאוד משמעותית של תיעוד, מחקר והנחלת זיכרון השואה לדורות הבאים. על כל אלו נתונה תודתנו העמוקה!

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב