קבוצת חבצלת
קבוצת חבצלת
חסר רכיב

חדשות מהשומר הצעיר העולמי

השומר הצעיר
חנוכה שמח!!!
שומרימ*ות חזק!

חנוכה הינו חג יפה וייחודי. אחד החגים המשפחתיים ביותר בלוח השנה היהודי.
חנוכה הינו חג המכיל סמלים רבים וסיפוריו מעוררי השראה.
חג החנוכה מעלה על נס את כוחה של הקהילה. את הכוח הנובע משיתוף הפעולה ואת
ניצחון החלש והמסור על החזק. זהו חג המעורר שיח על אמונה וכפייה, על חופש ועל אומץ.
לקהילה השומרית תפקיד מרכזי וחשוב בהבאת תקווה לעולם. בעשיה משותפת המקדמת
צדק ושלום. לכל אחד מאיתנו תפקיד והקולקטיב השומרי נבנה מעוצמת אורו של כל חבר*ה
בתנועה. כפי שכתבה אנה פרנק: "תראו כיצד נר אחד יכול בה בעת הן להתריס כנגד החושך
והן להגדירו
חזקו ואמצו!
חג שמח!
אורן

מדינות אירופה
בשעה שהשורות הללו נכתבות נראה שאירופה שוב מתכסה בעננה של אי ודאות והגבלות בגלל גל רביעי של קורונה. בחלק מהמדינות קשה לקיים את הפעילות השגרתית ובאחרות מחכים במתח לראות את מה תהיינה ההתפתחויות. בסוף דצמבר אמורים להתקיים מחנות החורף המסורתיים ואנחנו מחזיקים אצבעות שיוכלו לצאת אל הפועל.
אבל בשבועות שקדמו לכך אפשר לומר שהפעילות התחדשה בתנופה בכל הקינים עם מפגשים, מחנות וטיולי סתיו, חגים ופעילויות ואנחנו משוכנעים שזו עדות לעבודה הקשה ולמסירות של הבוגרימות בשנה שעברה.
את שנת הפעילות הנוכחית התחילו כמה שליחימות חדשים במשלחת האירופאית וזו ההזדמנות לפרגן להם ולשמוח שהם איתנו: שירי, רומא. נתנאל, צרפת. עידו, ברצלונה ויקטוריה ויבגנייה מאוקראינה.
הודות למצב הטוב יחסית בסוף אוקטובר התאפשר לנו לקיים סמינר משלחת קצר בוינה. במשך 3 ימים של עבודה משותפת בנינו את תכניות העבודה לשנה הקרובה, תיאמנו את התאריכים של הסמינרים המשותפים ונהננו מאוד להכיר ולהתגבש. מהסמינר הזה נעדרו השליחימות מהקנים דוברי רוסית, אבל זה רק בגלל שכמה שבועות אחרי זה התקיים קונגרס שלהם בגאורגיה (אבל על זה תוכלו לקרוא במדור חמ"ע).
מיד עם סיום המפגש בוינה נסענו אורן, מזכ"ל התנועה ויהל, רכז אירופה, לביקור של 3 ימים בפריז להכיר מקרוב את פעילות הקן, את הבוגרימות ואת וועד ההורים ולחשוב יחד על קידום של פעילות ושיתופי פעולה. שמחנו לראות קן שוקק פעילות, קהילה שומרית חזקה והתחלה מצוינת של השליחות של נתנאל. אנחנו מקווים שהשנה הקרובה תוכל לאפשר לנו לערוך ביקורים ולהכיר עוד ועוד קינים.
לקראת סוף חודש נובמבר התקיים סמינר של המזכירות האירופאית בבריסל בהובלה של תמי, המזכירה האירופאית. בסמינר השתתפו 19 נציגים ונציגות של הקינים והם עסקו בעיקר במבנה המזכירות ובחלוקת התפקידים לקראת השנה הקרובה. המזכירות הוא הפורום היחידי שנפגש בשלב זה ועולה שהסמינר היה טוב, חיובי ויעיל- מה שרק מעלה עוד את הציפיות מהמזכירות שתופסת בשנים האחרונות מקום רחב ומשמעותי יותר ויותר באירופה.
התחלנו אם "העננה" שמכסה את היבשת וזה בדיוק הזמן לאחל שנדע להדליק את הנרות- בכל פעם עוד אחד ועוד אחד ולאט נגרש את החושך ונמשיך למלא באור את החיים שלנו ושל אחרים.


מדינות דוברות רוסית
חברים יקרים!
שמי אנה ואני מאוד שמחה להצטרף אליך!
אני מתחילה לעבוד כרכז המדינות דוברות הרוסית בשומר-הצעיר!
כבר עשינו כל כך הרבה!

אירוע גדול - בסוף אוקטובר קיימנו הסמינר הראשון לשליחי ו מנהיגים צעירים שלנו
הסמינר התקיים בגרוזיה המענגת, אליה הגיעו המשתתפים מקזחסטן, אוזבקיסטן, אוקראינה, ישראל וכמובן מהצד הגאורגי מסבירי הפנים שלנו. אגב, הם אוהבים שקוראים להם בשם היסטורי. סקארטבלו.
זה היה נהדר להפליא, הצלחנו להכיר אחד את השני, להחליף חוויות, לחלוק את הפרטים של חיי השומר בארצותינו, לדבר הרבה, לצחוק, והכי חשוב, לקבל אנרגיה ומוטיבציה לחיים ולהתפתחות העתידיים של הקן שלנו!
זה כל כך מעורר השראה! נהניתי במיוחד לשיר את המנון התנועה בשפת האם שלי ברוסית). אנו מקווים שזו תהפוך למסורת שנתית.
אני רוצה לברך אותך בחג החנוכה הקרב ובא, זמן הניסים האמיתיים והגשמת הרצונות!

מדינות דוברות אנגלית
המדינות דובר האנגלית מברך בשמחה שלוש שליחים חדשים לצפון אמריקה; מידן בטורונטו ואור ואסף בניו יורק. אנו מאחלים להם ולמשפחותיהם הרבה כיף והצלחה במיקום החדש. זה עתה חזרנו מביקור של שבועיים בצפון אמריקה, ונראה שהרבה דברים מרגשים מגיעים. בנוסף, מלבורן סוף סוף יצאה מהסגר, הקינים חזרו לשגרה, ומחנה הקיץ יתקיים בקרוב באופן אישי.
אני מאחלה לכולכם חג חנוכה שמח עם הרבה אור ושמחה.


דרום אמריקה
בשבועות אלו אנו מסיימים את שנת הפעילות בקנים של התנועה באמל"ט (למעט מקסיקו שמסיימים סמסטר ראשון).
עיקר העבודה שלנו מתרכזת בפעילויות סיום שנה משמעותיות לאחר שחזרנו לשגרה כמעט מלאה ברוב הקנים שלנו ביבשת.
בחלק מהקנים יהיו מחנות ובחלק פעילויות סיום שנה אחרות, בכל מקרה, השאיפה שלנו היא לסיים את השנה עם טעם של עוד לקראת השנה הבאה.
במקביל לפעילות תנועת הנוער אנו מקיימים בתקופה הזאת תהליכים אסטרטגיים תנועתיים-קהילתיים בקנים שלנו יחד עם הנהגת התנועה ונציגי הקהילה/עמותה המקומית.
המטרה של התהליכים הללו היא להכין אותנו בצורה יותר טובה לקראת העתיד - התמודדות עם אתגרים, שימור הקיים, ניצול הזדמנויות ופיתוח תחומים חדשים.
בחוברת העבודה של התנועה העולמית לשנה הקרובה נפרט יותר על היעדים המרכזיים שכבר התחלנו לעבוד עליהם ובטח גם יושפעו מהתהליכים המקומיים השונים.
בימים הקרובים נצא לביקור בברזיל, אורוגוואי וארגנטינה. בביקור נהיה - נציגי ההנהגה העולמית אורן ולירן, יחד עם איימן, מזכ"ל אג'יאל, החטיבה הערבית של השומר הצעיר בישראל, .
ביקור קצר אך משמעותי וחשוב ביותר עבורנו לאחר תקופה ארוכה שלא הגענו לשטח.
במהלך הביקור נקיים פגישות חשובות לקידום העבודה של התנועה במדינות הללו ונשתתף במפגשים ובאירועים מעניינים וייחודיים עם מסר חשוב שנביא איתנו לאורך כל הביקור:
תיקון עולם דרך דיאלוג וחיים משותפים שברצוננו לקדם בעבודה החינוכית שלנו ובאקטיביזם חברתי ופוליטי בארץ ובעולם.
אנו מאד מתרגשים ומצפים לביקור הזה ורק מצטערים שלא נוכל להגיע לכל המדינות שלנו ביבשת.
נספר על הביקור בהרחבה באיגרת הבאה.
לסיום נספר ששנת הכשרה דרום 2022 עומדת לצאת בתחילת פברואר הקרוב עם קבוצה של כ-18 חניכימות מברזיל.
כולנו תקווה שלא יהיו לנו אתגרים נוספים בהוצאה לפועל של התכנית הזו שאנו כל כך שמחים לקראתה.
במקביל אנו כבר עובדים חזק מאד על שנת 2023 עם נציגים מכל הקנים שלנו - יש לא מעט אתגרים אבל אנו בטוחים שתהיה לנו קבוצה טובה ומגוונת לתכנית הזו.
במיוחד בימים חגיגיים אלו של חנוכה, ברצוני לברך את כולנו בהמון אור שנפיץ בקרבנו וכלפי חוץ על ידי העשייה החשובה שלנו.
חיזקו ואימצו וחג שמח!
לירן

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב