קבוצת חבצלת
קבוצת חבצלת
חסר רכיב

חדשות מבית הספר לפליטים ביוון

15/11/2017

פגישת צוות מורים.


כל יום שבת אנחנו פוגשים את המורים והמורות של בית הספר לסיכום שבוע, הכשרה והכנות לשבוע הקרוב.

כל המורים והמורות בבית הספר שלנו הם נשים וגברים שחיים במחנות הפליטים שהתלמידים והתלמידות שלנו מגיעים מהם כל יום ללימודים. כמו התלמידים שלנו צוות המורים שלנו מגיע מסוריה, עירק, איראן, קונגו ואפגניסטאן. חלקם היו מורים/ות בארצות המוצא שלהם וחלקם גילו ופיתחו את כישורי ההוראה שלהם כאן בבית הספר.

מחמוד, אחד המורים האפגניים שלנו היה מפקד אוגדת שיריון בצבא אפגניסטאן והיה צריך לברוח אחרי שהטאליבאן החל לרדוף אותו בעקבות עברו הצבאי. הוא הצטרף לבית הספר כמורה למתמטיקה אחרי שבנו שאהאר התחיל ללמוד בכיתה האפגנית הבוגרת.


סאעידן המורה לאומנות מאיראן היה בעלייה של חברת עיצוב והקמת שלטי חוצות בטהארן. כאן בבית הספר הוא גילה שהוא גם מורה מוכשר לאומנות.


את הכשרת המורים/ות אנחנו מעבירים אחת לשבוע בפורום של כל הצוות ופעם נוספת בשבוע בפורום מחולק לפי צוותי הכיתות.

התמונה שלפניכם צולמה לפני שעה בישיבת צוות המורים השבועית. עצם הישיבה במעגל הזה היא שיעור עוצמתי במפגש בין זהויות ותרבויות. משבוע לשבוע למדנו לקיים שיחה בארבע שפות שונות במקביל.

כשהמורה מחמוד מדבר בפרסית, המורה קוסהט מתרגם אותו לאנגלית ואז המורה ח'אלד מתרגם את התרגום של קוסהט לערבית והמורה גראדי מתרגם אותו במקביל לצרפתית.


ככה 15 אנשים שדוברים 4 שפות שונות מצליחים לשבת לשיח מחנכים משותף. בהתחלה זה היה מאוד קשה אבל עם צמיחת בית הספר והשותפות שנרקמה בעשייה היום יומית בין האנשים למדנו גם אנחנו להתרגל ולהעריך את השיחה המחברת בין כולם.



חסר רכיב